TOP momenty, aneb výběr roku 2023 v HABRESTO

TOP momenty, aneb výběr roku 2023 v HABRESTO

 

Rok 2023 byl velice zajímavý, a tak nebyla nouze o zajímavé momenty. Někdy úsměvné, někdy k zamyšlení a někdy k pláči. Seřazeno zcela nahodile, byť někteří by měli mít vlastní level….

 

24 místo : Nic vám neřeknu

Na prodejnu přišel zákazník a hned ve dveřích řekl objednávka. Nestihli jsme ani pozdravit, ale tak asi spěchal, protože se ptáme objednávka ? Jako že si jdete vyzvednout objednávku ? Ano. Aha a jakou ? Moji. Dobře máte číslo ? Nemám. Ok tak na jaké jméno? Na moje. Ok jak se jmenujete ? Pavel. Super a příjmení ? Procházka. Dobře máme tu dvě objednávky na stejné jméno. Vy zde máte co ? Střelivo. Ok to tu máte oba, tak jaké střelivo ? Do pistole. Super do jaké ? Do mojí. Hmm ráže? No devítka. Ok browning, makarov či luger ? Para. Ok takže luger, takže pan Pavel Procházka z Třebíče ? Ano……

23 místo :  Šest mrtvých babiček a 4 těžké nehody.

Jeden zákazník si u nás nedávno nechal postavit setup za bratru 100k.  Vybrala se zbraň, bipod, montáž, optika a to vše si přál poskládat dohromady.  Následně se odmlčel. Zprávy na Fb sice četl, ale neodpovídal. To se občas stávalo a takových podobných ztroskotaných nákupů už pár bylo, ale vždy to bylo zdůvodněno úmrtím babičky, těžkou nehodou apod a to se dalo vše stihnout za pár let několikrát. Dokonce tohoto člověka kryje manželka i rodiče, kteří toto svorně tvrdí pokaždé, že se udála velmi těžká nehoda 30 aut a 10 letadel a zrovna tam byl pan zákazník.  Nám však již po posledním setupu došla navždy trpělivost…

22 místo : Chci velké množství střeliva v pátek v 9 večer

Zákazník psal mail, že si v pátek v 9 večer vyzvedne 20k nábojů, že je nutně potřebuje na nějaký sobotní kurz. Na informaci, že to už máme dávno zavřeno, velice slušně poprosil zda by to tedy výjimečně nešlo. Nu počkali jsme na pána do 21:40 protože měl zpoždění a pán odebral celou jednu krabičku s odůvodněním, že kdyby nám řekl, že mu stačí jen jedna krabička, tak bychom nečekali, ale on ji nutně potřeboval…..

21 místo : Jen si vyzkoušíme a jdeme.

Volal nám pán s tím, že si chtějí jen vyzkoušet funkčnost zbraně a že dají tak jeden zásobník max. Bylo jim sděleno. že není problém, ale že stav mají na hodinu za 400kč a klidně ať si tam hrají šachy, nebo jsou jen 5 minut, ale bude je to stát stejně 400Kč.  Bylo nám sděleno, že takovou zlodějinu podporovat nebudou a že si to zajdou otestovat do lesa zadarmo.

20 místo : Zkoušel 50 typů optik – nevybral

Zákazník si přijel vybírat optiku na malorážku. Jelikož nevěděl jakou a nedostali jsme z něj ani rozpočet, ukazovalo se téměř všechno. Po 4 hodinách vybírání a porovnávání nakonec konstatoval, že vezme od kámoše nikko sterling za osm stovek a hotovo protože se m do ní kouká stejně jako do té za 60k.

19 místo : Vip doprava do hodiny v Praze

Zákazník udělal objednávku přes eshop s VIP dopravou. Po hodině volal, že čeká doma a kde je zboží a zbraň. Marné bylo vysvětlovat, že takto to nefunguje, ale pán očekával dodání do hodiny. Jelikož to máme do Prahy 2,5 hodiny autem a vrtulník nemáme, stihnout se to nedalo. Zákazník se následně dožadoval odškodného za čekání.

18 místo : Jsem složka a chci slevu

Zákazník si vybral, zbraň, optiku, montáž, bipod a požadoval sestavení zdarma, nastřelení laserem zdarma. Po provedení všech úkonů jakmile došlo na placení, požadoval slevu 20% protože je ozbrojená složka a i tak dle jeho názoru na tom máme víc jak dost. Jelikož sleva nebyla poskytnuta s odůvodněním, že má zdarma montáž a naklikání dle laseru, beze slov se otočil a odešel.

17 místo : Manželka boss

Zákazník v obavách o rodinný klid přiřítil se na motorce na prodejnu, hodil na stůl ruličku se sto tisíci korunami se slovy, za půl hodiny přijedu s manželkou a doplatím vám zbytek, budu tady poprvé a fakturu mi pošlete do mailu. Následně s manželkou hledal vstup do prodejny, protože nevěděl kde, poté doplatil 20k a spokojeně odjeli domů.  Krize zažehnána.

16 místo : Zaplatím celé převodem za 14 dnů

Zákazník si udělal objednávku na zboží v hodnotě 170k, následně přijel s tím, že mu máme vystavit fakturu a že ji uhradí za 14 dnů a zboží si odveze hned. To mu bohužel nebylo umožněno, ale bylo mu slíbeno, že mu zde zboží podržíme do doby než připraví finance. Zboží držíme dodnes….

15 místo: Platím stravenkami

Zákazník si přijel pro zboží a při platbě vytáhl 15000kč ve stravenkách. Moc nepochodil.

14 místo : V obálce je přesně 100k.

Zákazník při platbě položil na stůl zapečetěnou obálku se slovy „je tam přesná částka, nemusíte to ani počítat“  . Po přepočítání chybělo 10000Kč a zákazník na to odvětil „sakra nevyšlo to“

13 místo:  Neudělal jsme zkoušky, vraťte mi peníze

Zákazník přišel na zkoušku odborné způsobilosti, kde byl následně při manipulaci vyhozen asi za 5 sekund, protože to první co udělal bylo zvednutí zbraně a prst na spoušť…... Přišel k pultíku se slovy “chci vrátit peníze protože jsem to neudělal a já si to zaplatil.“ .   Vytřeštěné oči máme ještě dnes.

12 místo : Mám propadlý voucher hajzlové

Zákazník si pořídil voucher, který mu bohužel expiroval i když jeho platnost byla rok, tedy 365 dnů. Při pokusu o uplatnění byl na toto upozorněn s tím, že je –li něco prošlé ať už v kině, v obchodě či jinde, tak to nejde uplatnit.  Dostali jsme za to krásnou recenzi, že jsme odmítli uplatnit prošlý poukaz. Ať je prošlý jeden den či rok, je prostě bez vyjímky prošlý. Upozorňujeme na to všechny a vždy je prý času dost. Samozřejmě za to že si pán nepohlídal platnost můžeme jenom my….

11 místo : Perun je sračka

Zákazník si koupil PERUN15. Jelikož nebyl schopen nastřelit, odnesl to k puškaři, který tomu rozumí. Sepsal nám reklamaci, kde bylo na pušce naprosto vše špatně a domáhal se kompenzací, nové zbraně, bolestného, jízdného, plateb za střelnici a puškaře a ztrátu výdělku, snížení společenského kreditu na střelnici před ostatními co byli přítomni apod. Přečíst tento mail nám zabralo 15 minut.  Následně po domluvě pušku odvezl přímo do Perunu, kde se o něj postarali, zjistili, že pušce nic není, problém neexistuje, pušku mu nastřelili, s pánem strávili 4 hodiny na střelnici a bylo po problému. Nám už se však s omluvou nikdy neozval…..

10 místo : Vybral, zaplatil a nepřevzal vip dopravu

Zákazník si objednal zboží včetně tlumiče. Jelikož bylo před Vánoci, nestihl si zboží převzít a tak mezi svátky poslal maminku, že by mu to jakože vyzvedla. Maminka však neměla ZP, takže se žádné vyzvedávání nekonalo. Následně jsme zařídili pánovi VIP dopravu domů, kdy se jej kurýr snažil 14 dnů nahnat a domluvit předání. Pán však po měsíci objednávku zrušil s tím, že nejsme vůbec ochotný a nerespektujeme jeho maminku a zboží již sehnal jinde….

9 místo : Vyfotím si čísla a chci novou

Přišel zákazník na prodejnu a chtěl vidět konkrétní zbraň. Tu si rozebral, složil, procvakal spoušť, zatáhal za natahovací páku, vyzkoušel vůle a když byl po hodině spokojený, vyfotil si výrobní čísla a prohlásil, že ji chce, ale chce ji novou neochytanou a tato už je použitá.…..

8 místo :  Zbraň nese známky používání po používání

Zákazník chtěl vrátit po půl roce používání pušku ar15, protože mu po 2000 ranách přišla opotřebovaná a třeba takový deflektor byl dokonce obouchaný až na podkladovou mosaz a barva byla úplně pryč…..

7 místo : Gasport a lapujeme

Boroskopy jsou mnohdy peklo a tak si zákazník všimnul, že mu na ar15 úplně vepředu v hlavni nejspíše někdo nechal nějakou nerovnost, nebo dokonce dírku. Tak si pán koupil lapovací pastu, vzal vrtačku, otáčky dal na max a několik hodin lapoval…..

6 místo : Zalepíme montáž a kroužky a všechno

Zákazníkovi poradil kámoš myslivec, že se musí optika v montáži zalepit a samotné šroubky pro sichr také, protože 30-06 je už hodně kalibr a to se musí udělat pořádně. Bohužel však už neřešil, že se musí optika vyrovnat, a tak ji měl nakřivo o 10° a při pokusu o povolení všechny šroubky strhl. Následně se jal odvrtávání šroubků a totálně tak odpálil spuhr montáž.

5 místo : Spoušť si spouští sama

Zákazník došel s mega hustou spouští na CZ P10, kterou ladil někdo, kdo tomu fakt rozumí.  Vychytávka byla v tom, že sotva spustil závěr tak se náboj pro jistotu hned odpálil…. Samozřejmě přijel tuto vychytávku ukázat osobně s tím, že spoušťák je v cajku, ale zbytek zbraně to dělá a tak je třeba reklamovat.

4 místo : Vybíjíme do hlavy

Zákazník přišel na střelnici a byl požádán aby vybil zbraň. No a tak ji vzal, zarachtal závěrem, namířil ji správci na hlavu a odmáčkl. Následovali asi dvě sekundy ticha a pak následovalo “Ty pičo a ven“. O doživotním zákazu vstupu jistě mluvit nemusíme.

3 místo : Není nabitá

Zákazník přišel na střelnici s kosou. To už samo o sobě u nás znamená ostražitost. Pán byl požádán o kontrolu zbraně, ale dle jeho slov nebyla nabitá. Tak jsme mu řekli aby nám ji podal, že na to hodíme oko. Závěr jel dozadu, náboj letěl vzduchem. A pán na to říká “ nechápu jak se tam mohl dostat“. Tak jsme pána poučili a šel střílet. Samozřejmě správce koukal na jedinou kameru a vidět bylo následující.  Pán si vzal plný zásobník, vložil do kosy, natáhl, dal pár ran a zhruba v půlce zásobníku prostě vytáhl zásobník a zbraň uložil do futrálu s tím, že dnes stačilo a jde se domů. Správce hlásí „ Tvl on tam má zase náboj v komoře“.  Pán spokojen s dobře odvedenou prací ,kdy terč byl téměř netknutý, byl konfrontován s myšlenkou že má v komoře zase náboj. Samozřejmě tvrdil, že nemá. Tak nám zbraň opět podal, náboj letěl vzduchem a pán opět prohlásil “ nechápu jak se tam mohl dostat“

2 místo : Dobytek na stavu

Zákazník si šel zastřílet, po hodině střelby odcházel s terčem na 25m, nábojnicemi všude okolo, nesmotanými záslepkami, dvěma zmuchlanými terči na zemi, prázdnými krabičkami od střeliva na stole, žvýkačkou nalepenou na tlačítku central stop a opáleným kobercem na přehřátém tlumiči. Na upozornění, že je nutné si po sobě uklidit a to vše měl udělat v rámci pronájmu stavu odvětil, že to nikde nedělá a nevidí důvod proč by zrovna u nás měl začít když si to zaplatil….

1 místo : Střílím hodinu a půl v rámci tolerance.

Zákazník měl rezervaci na střelnici na 1h. Zábava byla veliká a tak končil o 25 minut později. Po hodině byl zapnut červený maják oznamující, že je hodina fuč. Pán se láskyplně zadíval na blikající červené světýlko a pokračoval dál ve střelbě. Byla tedy zcela standardně naúčtována druhá započatá hodina. S tím zákazník nesouhlasil, protože se domníval, že 25minut je přece v rámci tolerance a druhou hodinu platit nechce.